måndag 22 december 2008

2 dagar kvar!

Ja bara 2 dagar kvar till dopparedagen! Och vad har man då kvar att göra?

Jo man ska:
  • Göra köttbullar
  • Fixa en omgång snickerskaka
  • Slå in lite mera julklappar
  • Köpa en julklapp till A och en till Oskar
  • Städa med allt vad det innebär
  • Handla hem lite julgott, chokladkola kommer man inte långt på.

Det är nog på ett ungefär vad man har kvar att göra.

Julklapp till Oskar kan känns lite töntigt, men alla som läst min blogg förstår att Oskar är en speciell nalle i denna familj. Och Nikko tar Oskar på allvar. Oskar är liksom en medlem i familjen, och hur tror ni att Nikko skulle reagera om Oskar inte fick en julklapp?? [Länk till inlägget om Oskar]

Sen sitter man och funderar på hur man ska lösa julfirandet med Nikkos pappa och hans tjej. Så att det blir så lite stress som möjligt för Nikko. Han tycker ju det är lite jobbigt att åka till sin pappa. Men det har ju blivit bättre nu än vad det varit. Vet inte om det har med Oskar att göra... Men hur det än är så mår vi alla bättre av att Oskar har kommit hit.

Känns som att detta inlägg inte blev som juligt som jag planerade när jag började att skriva. Men som alla antagligen redan vet, så blir det ju sällan som man har planerat. Eller har jag fel?

Min käraste granne Evve-Pevve har i dagsläget placerat sin söta bakdel uppe i Norrland, och jag har blivit betrodd att mata kattrackarna...

Och igår när jag kom dit så va katterna jättemysiga. Det är så man vill ta med dom hem, men orka hålla på med kattlådor och så...

Ja nä men kanske...

Alltså jag menar, man kanske ska sätta igång att göra något vettigt så att man slipper hålla på hela förbaskade dagen...

Hör med största säkerhet senare!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar