lördag 22 november 2008

HEJ! Mitt namn är Oskar!



Mitt namn är Oskar och jag ska bo med Nikko ett tag. För han ska hjälpa mig med en sak...

Jag har haft lite bekymmer hemma hos mig... Jag och min mamma har bråkat så mycket att hon behöver hjälp att få mig att förstå hur man ska uppföra sig.

Jag har sagt fula ord till min mamma. Och jag lyssnar inte på vad hon säger. Jag gapar och skriker så kanske jag får som jag vill till slut.

Så hon bad fröken Anneli om hjälp och Anneli tog med mig till Nikkos klass. Och hon förklarade för barnen vad jag behövde hjälp med. Och Nikko erbjöd sig att hjälpa mig.

Jag har varit hemma hos Nikko sen i torsdags. Jag försöker att uppföra mig och vara snäll, men det är inte så lätt när man blir så arg som jag blir ibland. Men jag försöker verkligen!

Nikko och hans familj är jätteduktiga på att säga till när jag gör något tokigt! Det är jättebra.

Jag hoppas att vi kommer att få umgås länge. Men inte för länge. Jag saknar ju min mamma.

//Kram Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar