lördag 1 november 2008

Storröjning...

Japp idag har jag och sambon röjt i våran klädkammare. Såg ut som skit i mitt nystädade vardagsrum ett tag, då vi tömde klädkammaren helt och hållet innan vi började att rensa.

Vi flyttade in vårat enorma linneskåp i klädkammaren, så den tömde vi också. När vi röjt och kastat en massa kom vi upp i 4 svarta sopsäckar som va va ut med till containern. Har ett par säckar till på G, samt ett par gamla skåpliknande saker som ska till containern ännu. Och mera blir det väl.

Ska byta plats på lite möbler i vardagsrummet i morgon samt gå ner till förrådet och hämta upp en bokhylledel som ska ställas brevis soffan. Så vi får se hur det ser ut. Ska försöka att ta lite kort när vi är klara, så ni får se hur det blir.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Kom precis in från en timmes lång promenad. 2 minusgrader va det ute. Men det va ändå inte speciellt kallt. Men det va inte direkt kallt heller. Det va jag, Hejtan och sambon som gick på denna runda. Ja Bamse va ju med han också. Kul med en liten vovve som gillar att gå. Och inte piper och donar och tycker att han ska bli buren.

För det har jag lagt märke till... Dom flesta som är småhundsägare har en tendenser att bära på sina vovvar i ur och skur. Och så frågar man varför? Man får 9 gånger av 10 till svar att antingen så fryser vovven, den orkar inte gå så långt... Ja tacka fan för det när vovven får använda sina ben. Om vovven lär sig från början att den har FYRA ben att gå med så slipper man bära på den hela tiden. Jag menar en hund är en hund ingen jäkla acceoar som man ska bära om kring på ihop om att man med lite tur kanske får för sig att man heter Paris Hilton eller något i den stilen.

Det är också en sak jag stör mig på. Alla som köper diverse olika klädesplagg till sina hundar. Det finns ju kavajer, klänningar, skor... ju näjm it, dej gått it!
Visst jag har ett par täcken till min Bamse men det är ifall det skulle bli sjukt kallt ute. Täcken kan jag acceptera på en hund. Men inte att man spökar ut dom i tron att det är en förbaskad docka. Vill man hålla på att leka "dress up" ska man inte skaffa sig en hund och lek med Barbie istället. Nån måtta får det väl vara.

Kanske kan få lite medhåll från EvvePevve eller nån.... Vem som helst! Någon där ute måste ju hålla med mig??

Nu ska jag nog ta och surfa eller spela eller vad som helst... Bara jag slipper tänka på denna röra som blivit i lägenheten. Den engagerar jag mig i morron igen...

God Natt!!!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar