tisdag 4 november 2008

Okej jag erkänner!!!

Angående mitt mega positiva inlägg igår...
Jag antog (tabbe) att idag skulle bli lika pissig som igår... Men inte då! Dagens morgon flöt på bättre än något annat! Säger vi om det då? Va? Va? Va?
Länge sen vi hade en så här bra morgon min skrutt och jag. Så vi får se sen hur positiv han är när jag ska hämta honom kl 13...
~~~~~~~~~~~~~~
Nu på morgonkvisten har jag hunnit med: Mata barn, mata hund... Gett mig själv kaffe *nööööjd* samt registrera min blogg på bloggportalen... Har en förhoppning om att man kanske kan lägga sig någom diskussion om vad som helst som passar mig just då... Har set att man måste vara registrerad där om man vill vara med och diskutera på tex aftonbladet.... Och på tal om aftonbladet... Hittade denna annons där som handlade om Rosa Bandet. Och när man läst denna kommer jag återigen på varför jag inte köper rosa/blå band, vattendroppar osv... Oftast sår det ju i kampanjerna att ÖVERSKOTTET! går till forskningen om vad dom nu forskar om... Och det kostar väl en hel del att tillverka dessa prylar så då är det väl inte så konstigt att det inte blir många kronor kvar till själva forskningen.
Däremot kan jag tänka mig att slänga in en slant då och då på Barncancerfondens konto... Där känns det som att dom kommer till nytta... Men jag blir säkert blåst på den konfekten också!! Men jag har inte donerat pengar dom senaste 5 åren då min ekonomi enbart tillåter mig att betala räkningar och köpa mat... Med lite tur har man haft råd att andas också...
Fadderbarn tänker jag inte heller skaffa!! Någonsin... Då jag vet att om JAG betalar 100:- i månaden (ex) men BARNET får bara ca 10:- av denna hundring! För resten har gått till omkostnader... ! Jag menar ger jag ett fadderbarn 100:- då ska tametusan ungen ha hela hundringen...
Ungefär som att ge sitt eget barn 100:- i månadspeng och sen ta tillbaka 90:- för att det va det jag la ut för att hämta ut hundringen från början!
Men ni hör väl hur jävla korkat det låter??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nä nu tänker jag lägga ner denna diskussion för jag känner att jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om just detta idag... Men jag har planera på att blogga om annat också idag... Vet inte riktigt om vad än, men det brukar lösa sig när jag sätter igång att skriva. Detta inlägg har nog redan blivit alldeles för lång! Men jag tänker faktiskt skriva lite till!! Så det så!
Ska hämta en skvätt kaffe nu och ta och inhalera lite onyttigheter! (ja jag vet att det är där mina pengar går åt... Men jag betalar räkningar, handlar mat och ser till att min familj har kläder på kroppen innan jag handlar röka åt mig själv...)
Kommer mera senare!
//Take care!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar