onsdag 22 oktober 2008

Arbetsförmedlingen!

Japp idag har man varit ner till AMS för inskrivning och tagit reda på vad för blanketter jag måste skicka till A-kassan för att få lite pengar av dom.

Jädrans pappersarbete! Jobbigt att fylla i om man lyckas förstå vad det är man ska fylla i. Men det är hur som haver ifyllt nu. Så nu sitter man och väntar på att arbetsgivarintyget ska komma på posten. Med lite tur kommer det på fredag, annars får jag vänta till måndag eller så. Vill ju få iväg alla papper på en gång så att man kanske med lite tur har råd att inhandla en och annan julklapp.

Men med min tur får man väl ersättningen lagom till det att man fyller år eller nåt!

Halloween närmar sig med stormsteg! Måste iväg och handla lite gottis till alla som kommer. Jag ska bjuda på en typ av snittar med tonfiskröra i. Anniz fel att man ska bjuda på. Hon bjöd på det en gång när jag va upp till henne. Riktigt mumsigt va det!

Dagen i övrigt har varit fartfylld. Har inte varit hemma mycket idag. Ska på långpromenad vid 21 i kväll. Sen blir det att glo på TV en stund innan det är dags att gå och lägga sig. Torsdag i morgon...

Nikolaj har lov nästa vecka men han kommer att bli tvungen att gå på fritids på tisdagen då jag ska på möte. Men efter det är han ledig resten av veckan. Hur tusan ska man aktivera en 6 åring en hel vecka?? Ja ja det blir ett problem när nästa vecka börjar. Vet att jag ska försöka att lura ner honom till hundrastgården någon dag. Jag mutar honom med fika på Cello´s hundcafé efteråt. Det funkade förra gången.

Mer planer har man inte inför nästa vecka....

Men men vi hörs och störs vid ett annat tillfälle!!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar