fredag 24 oktober 2008

forts. på igår och A-kassa


Jag är fortfarande upprörd... Men för att visa min goda sida kommer jag lägga upp en dagboksbild till. Som visar min syrras Lunarblogg...

Hon kallar honom för EX... Samtidigt som hon vill ha reda på precis allt som han gör och med vem! Snacka om kontrollbehov...
Jag känner fortfarande som så att träffar jag på henne utomhus så slår jag till henne. För jag är så förbannad. Men jag måste sluta älta detta nu. Jag mår inte bra av detta. Blir iofs inte bättre när jag VET att mamma är djupt besviken på mig. Att jag ger upp mina försök i att förstå hur min syster funkar och tänker... Syrran tycker att jag väljer vänner framför henne. Förstår ni varför jag måste SLUTA bry mig?
Jag känner att jag inte orkar. Har så mycket annat att fokusera på.
Sonen behöver ett par skridskor, vart får man pengar till det då? Räkningarna är betalda... Alla utom 1. Den är på autogiro och jag bara hoppas att pengarna räcker till. Och förrutom pengabekymmer ska man orka med sig själv som person.
Man ska vara social och glad, springa på möten man egentligen inte har tid med. Man ska försöka ha en fasad av att allt är bra. Allt är frid och fröjd... Ja ni vet...
Men det är inte det! Det är bara det att JAG inte har tillåtelse att vara deppad och nere. Jag får inte vara negativ. För jag är NILLA med den perfekta pojkvännen, det perfekta förhållandet och det perfekta allt! Men det är bara det att vissa inte fattar att ett förhållande är inte en dans på rosor. Man har både medgångar och motgångar. Jag och F har haft båda. Det som gäller i ett förhållande är tillit, ärlighet och öppenhet. Man måste prata med varandra. Vilket vi gör. Vi råkar kunna den heliga konsten av KOMMUNIKATION!! Kan man inte prata med varandra och vara ärliga så anser jag att det bara är att lägga ner! Visst... Det är väl klart som fan att vissa saker är svårare än andra att prata om men man måste. Man är ju alltid TVÅ i ett förhållande. Eller är jag ute och cyklar i lingonskogen igen??
Nä nu får det räcka med negativitet för idag. Positiva med i dag är att jag idag fick A-kassekort på posten. Så nu ska man bara få iväg alla papper samt det första A-kassekortet så skulle pengarna komma ca 4 veckor efter det. Man får väl hoppas på att det stämmer, annars kommer jag inte ha råd att köpa några julklappar iår.
Nä! Vi hörs och störs vid ett annat tillfälle!!
//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar