torsdag 30 oktober 2008

Dagens första?

Jaha ja...

Idag kanske det blir mer än ett inlägg! Vem vet?

Idag så ska jag försöka att ragga skjuts till affären... Måste som tidigare nämnt handla lite tills imorgon. Hur jag nu ska hinna med det.

Nikko sitter fullt påklädd och väntar på att Thomas ska höra av sig och säga att dom ska gå till Cello och hälsa på Jenny.

Jag har än så länge hunnit med att städa lägenhetens tråkigaste utrymme... Köket! Min sambo har varit här tillsammans med Hogge för att hämta våran pajade frys... Så det har hunnit hända en del fast dagen knappt har börjat!

Och på tal om morötter....

Läste i aftonbladet att vi kan vänta oss snö och halka! Och med det kommr väl det traditionella kaoset. Vi i mellan och södra Sverige kan ju tydligen inte lära oss av våra misstag. Så varje år när snön kommer så blir det kaos! Tågförseningar, trafikkaos på vägarna osv bara för vi inte vet hur vi ska hantera MYCKET snö. Jag menar det är samma sak varenda år! Visst vinter i norr är inte samma sak som vinter här. Men 2 meter snö är väl ändå 2 meter snö, vart en än landar i Sverige? Och kan dom i Norrland hantera 2 meter snö så borde väl vi kunna det vid det här laget! Eller är jag ute och cyklar i lingonskogen nu igen?

Nä nu ska jag fortsätta att pyssla inför morgondagen. Och se om jag blir nöjd någongång... Fan man kan ju inte städa hur mycket som helst! Eller?

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar