söndag 26 oktober 2008

Höstlov på G!

Ja nu den kommande veckan är det då dags för höstlov. Dvs 5 dagar utan skola/fritids om man är ledig och inte ska jobba eller så.

Jag har dock ett möte på tisdagen. Så det lutar åt att Nikko får gå på fritids då. Om han inte hellre vill leka med Thomas... Han tycker just nu att Thomas är jätterolig. Men det grundar sig i att dom lekte på grusplanen igår...

Ska prata med Nikko och med Thomas i morron. Känns som att det kanske blir roligare för Nikko att leka med Thomas än att gå på ett halvdött fritids. Lät på fröken som att det inte skulle vara så många där denna vecka. Dom kanske kan leka lite vid Öriket medans jag är på möte...

Nu över till något helt annat, min sambo håller just nu på att sätta upp en hylla i sovrummet ihopp om att vi kanske ska få det lite mindre stökigt där inne. Just nu står nämligen dekoder och dvdspelare på databordet och är allmänt i vägen. Så det är alltså det vi ska ställa på hyllan. Hyllan är placerad under TV:n... Smart va?

Och karlhelvetet kom nu ut och muttrar... Han har glömt att måtta så att hyllan hamnade MITT under hyllan så nu antagligen sitter den väl käpprätt åt hälsingland! *hahahaha*

Nä hörs och störs senare!!

//Take care!

*läjter*
Kl är nu 17:50.

Och inatt skulle man ställa om klockorna också. En timme bakåt. Så gammal tid är kl nu 18:47... Har du ställt om klockan? Vi jobbar på saken... Vi har ställt om mobilklockorna, samt att datorerna har ställt om sig själv... Sen har vi klockan i badrummet, vardagsrummet, köket x 2....

Så vi har lite att göra, denna familj har en förkärlek till klockor, vi har tamefan minst en klocka i varje rum. Ganska praktisk men ack så irriterande på nattetid... Man hör: TIIICK! TAAAACK! TIIIIICK! TAAAAAACK!! Inte så lätt att somna, men på något konstigt vis vänjer man sig. Men periodvis vill man bara springa runt i lägenheten och plocka ur batterierna i varenda klockjävel!

Men men hur som haver....

Jag har konstaterat följande idag...
1. Vill jag ha radbrytning när jag bloggar funkar inte ENTER för mig utan jag måste klicka ctrl+M. Störande som fan!
2. Jag har sjunkit som ett betongblock och verkligen fastnat i detta förbaskade bloggträsk! Jag kan inte hålla mig härifrån... Är tamefan här flera gånger om dagen och skriver en rad eller 70!
3. Jag kommer få ett helvete nästa vecka när det är lov.

Ja det va nog allt jag har konstaterat iallafall just idag!

Nu ska jag leta rätt på pizzabladet som tillhör Milano och sen SKA jag ha en pizza. En Viking Special tackar jag inte nej till! Är sååå jävla hungrig just nu!!

//Take care! (för now....)

*iven läjter*

Nu är kl 22:04 och jag är här igen... Förvånad?

Inte jag... Med tanke på att jag inte kan låta bli att komma hit för att skriva ett par meningslösa rader eller så.... Så är det väl ingen förvåning att jag är här igen...

Men nu har man varit ute med hunden tillsammans med Jenny och Thomas... Dom hade med sig Flizan och Cesar. Bamse va ju naturligtvis med han också. Denna promenad fick han gå okopplad för jag ville se hur bra han lyssnar på mig. Han lyssnar jättebra, så länge han inte får en ny doft i snoken... Men jämfört med hur han va för ett tag sen så lyssnar han superbra. Innan hade knäck i lurarna hela tiden. Nu har han det som sagt bara i bland!

Jaha i morgon (måndag) ska jag ner till BZ och hämta min nya hjälm, frågan är om man kommer att våga använda den! Jag menar den kan ju bli repig! För att inte tala om att den kan ju bli smutsig... Utsliten osv... Den kostar ju närmare 1000:- så jag måste nog kanske tänka mig för både en och sju gånger innan jag använder den! *skrattar*

Evve!! Du du du du du du!! Ja DU!!! *pekar* Du har ju också lov nu denna vecka som kommer! Har du gjort några planer eller ska vi fika ihop? Du jag och Nikolajmänniskan?? (läs: Kom och drick kaffe med mig på måndag, och sedan får du äran att köra mig till BZ så att jag kan hämta min hjälm, så att PeO slipper ha den gömd!!)


Säger du om det då? Låter väl trevligt med lite kaffe!! Har du tur kanske du kan få smaka lite av sockerkakan som Nikolajmänniskan har bakat... Men då ska du ha riktig tur.... *skrattar*

Nä nu ska jag nog hitta på något tråkigt som att gå och lägga mig! Och föresten! Det blev ingen pizza vi orkade inte ringa, så vi lagade chicken nuggets med strips och bearnaisesås i stället och det va så gott att det knullade i munnen!

Nu tänker jag inte skriva något mera idag! Utan jag återkommer imorgon!

//Take care änd si ja tomorrov! Gud najt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar