lördag 25 oktober 2008

Överskottsbolaget!

Ja dom jävlarna tycker jag kan dö i ett avlägset hörn någonstans där jag inte ser!

Va dit i morse med Nikko och sambon skulle köpa skridskor till Nikko. Prövade och hittade rätt storlek. Tog en OÖPPNAD!! kartong märkt strl 28. Går och betalar.... Kommer hem och ska sätta mig ner och snöra helvetena, öppnar kartongen och ser att det mycket riktigt ligger skridskor i kartongen, men den ena va i strl 28 och den andra va storlekarna mindre!! Jag har alltså fått olika storlekar på skridskohelvetena!! Sen fanns det inga snören till skridskorna! Man blir ju bara så matt på det! Så det blir till att åka tillbaka till skitaffären och klaga! Med tanke på att kartongen va oöppnad så borde det ju varit rätt på en gång anser jag!

Men men... Lajvs ö bits änd den jo daj! Hoppas bara att dom kan fixa det, för Nikko behöver verkligen skridskor och dom va tokbilliga på ÖoB. 115:- för ett par pojkskridskor.

199:- för skridskor till mig, eller ja min storlek fanns ju inte, om jag inte hade låtsats att jag egentligen har strl 39-42 på mina fötter så hade det funkat. Men jag kände att det är ganska onödigt att ha clownstora skridskor på sig.. Jag är tametusan en strl 36! SÅ på min höjd kan jag slänga på mig ett par i strl 37 för då får man plats med raggisar, vilket är ett nödvändigt ont om man ska åka skridskor! Anser jag i alla fall!

Men vad vet jag!

Satt även i går kväll och kollade lite på papprena jag fick av ams. Ska fylla i ett frågeformulär som förbereder mitt samtal med min handläggare! En av frågorna löd: Vad är du duktig på?

Vad fan svarar jag på det? Jag menar det jag trodde att jag va bra på va jag ju tydligen inte så bra på som JAG trodde att jag va! Så jag har funderat... och funderat...

Nä nu är det snart dags att fara till ÖoB och be dom dö!! Sen ska jag nog traska ut på en promenad med Jenny och Cesar!

Izzy får jag tydligen inte träffa mera! Men jag har egentligen ingen aning om vad jag har gjort. Hoppas att man får reda på det någon dag!

//Take care så hörs vi senare!!

*läjter*
kl är nu: 1730...

Ja nu har man varit duktig också! Jag har varit ute med Jenny, Thomas, William, Nikko och hundarna. Vi har varit på grusplanen och kastat boll till vovvarna. Och Nikko, William och Thomas har sparkat lite boll.

Efter det gick vi hem till mig och drack lite kaffe, det va gott kan jag lova! Då det va lite halvruggigt ute. Känns att det börjar bli höst ute. Dröjer nog inte länge innan det kommer snö!!

Jag tycker inte om snö... Det är vitt, blött, kallt och vitt!! *haha*

Sugen på pizza är man också! Men jag vet inte om jag har råd...

Och på tal om morötter!! Evve du du du du!! *skuttar upp och ner som en överenergisk Filippa* Kolla in på BDB och kolla in vad jag ska hämta på måndag!!

Nä nu ska jag lägga in lite bilder på datorn som sen troligtvis kommer att hamna på BDB.

//Vi hörs och störs senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar