torsdag 23 oktober 2008

Ja men seriöst nu...

Satt i går kväll och kollade igenom allt man fick av arbetsförmedlingen igår..... HAHAA!!

Fanns en lite bok med som hette "söka jobb" eller nåt i den stilen. Jag orkar inte resa på mitt feta arsle för att gå och kolla efter. Och i den fick man tips på hur man kunde bära sig åt för att klottra ner ett superfint CV. Men det står att man ska överväga om man ska nämna son ålder och familjesituation. Dvs skriv inte att du har barn osv... Har alltid trott att ärlighet varar längst...

Så idag ska jag finputsa mitt eget CV för jag ska tydligen ha med mig den till mitt HPL- möte den 28/10. Hoppas det mötet gåt bra. Och att min handläggare inte är dum i huvudet, för jag orkar inte med en korkad människa till. Har nog av dom i min närhet iaf.

Nu ska jag se till att min son kommer iväg till skolan och att han har allt som han kan behöva med sig i ryggsäcken.

Men jag återkommer!!

//Take care for now!


*läjter*
Sonen kom till skolan ordentligt och jag sitter nu med blekning i mitt hår... Ska färga om det samt att jag ska göra luggen bredare... Hoppas bara att blekningen funkar denna gång... Annars har jag lite till som jag kör i på en gång, direkt efter denna omgång är klar...

Blekningen ska sitta i en kvart till... Sen ska jag skölja ur och se hur det blev, eller inte blev. Sen är det snart dags att traska ut med vovven en sväng också... Hmmm...

Har även pysslat lite med mitt CV, lyckades få det ganska snyggt också. Sen va det dags att skriva u, ja då är färgen slut i skrivaren! Jag blir bara såå irriterad på detta. Ingenting har funkat för mig denna vecka...
Och hungrig är man också! Ska man äta då? Vet inte jag hittar på något!

Hörs troligen senare (igen)!!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar