måndag 16 mars 2009

Funderingar om folks beteenden:

Ja jag vet inte riktigt vad som försiggår i mitt lilla huvud så här på morgonkvisten.

Men jag vet att jag går omkring och funderar på logiken i vissa beteenden.

Jag menar… Ex

Just nu finns det säkert någon någonstans som är otrogen mot personen h*n påstår sig “älska”. (Stort ord det där…) Och när denna person sedan blir ertappad, kläcker personen ur sig något i stil med:

Jag menade det inte! Förlåt! Det va inte meningen, jag älskar ju DIG!! H*n betyder ingenting, osv.…

Och då funderar jag logiken bakom denna handling? Vad tänkte personen på?

Om man nu älskar någon… Varför sviker man då denna person?

Jag förstår inte!

Tror att dessa funderingar kan grunda sig i diverse bloggar man läst så här på morgonkvisten.

Men sen då den som blivit bedragen anser jag inte heller kör med bättre logik…

Du bedrog mig! Du ska dö! Eller jag ska hämnas osv…

Tror ni seriöst att det kommer att göra så att personen i fråga kommer tillbaka till dig? Och att h*n kommer att vara trogen?

Summan av kardemumman är: Uppför dig som folk så ska du se att det ordnar sig! Och är det någon som bedragit dig… FINE…. Då va du väl antagligen inte god nog för denna människa. Det finns fler fiskar i sjön.

Men ändå… Jag frågar min kära Vildvittra/kottetroll:

Finns väl inget som slår kvinnlig logik i slutändan?

Ska väl avsluta detta med att berätta att JAG har inte blivit bedragen! Båda jag och min F är trogna varandra…. Eller ja nästan… F har ju Helga och Inga… *asg*

Och nej det är inte mina boobs!!

Hörs senare!!

//Take care!

1 kommentar:

  1. Jo, men det finns verkligen folk till allt. Jag har hört så mycket skvaller om otogenhet nu i helgen så du skulle storkna ! :)

    SvaraRadera