söndag 15 mars 2009

Tondövt? Nej! Inte i år!

Nä i år tror jag minsann att vi kanske har en chans att i alla fall hamna bland topp 10 i Eurovision 2009!

Satt här framför TV-apparaten och knåpade ihop ett väldigt negativt inlägg i huvudet, som jag skulle krafsa ner här om det hade varit så att den där af Ugglas skulle fått äran(?) att se till att vi hamnat sist i tävlingen!

Men jag blev så paff när MIN favorit vann Melodifestivalen! Att det blev totalt tomt i huvudet på mig!

Men men… Jag är nöjd! Det är inte ofta den jag hejar på vinner! Men nu hände det! Så nu får vi se vad som kommer att hända i fortsättningen!

Jag önskar Malena Ernman all lycka i Moskva och jag kommer glatt att sitta och kolla på det stora eventet!

Har ni inte hört låten lyssna på den snarast! Jag är inget fan av opera men denna låt ger mig gåshud! Hela hon ger mig gåshud! Hon har sådan grace att man bara…. bara… ja ni fattar!

Klänningen hon bar var sensationell, den satt som gjutet på henne och hon verkade trivas i den.

En besvikelse i dagens tävling va däremot att Molly Sanden fick så lite poäng! Hennes låt är ju bra….

Och en anledning till att EMD, Måns och Agnes inte vann kan ju vara att Radio spelar sönder låtarna! Man lessnar! Men radio har ju en tendens att spela sönder alla bra låtar. Man klarar liksom bara av att höra en låt ett visst antal gånger innan man lessnar på den! Eller har jag fel? Det är så för mig i alla fall.

Nä nu är det sängen som gäller för mig! Pitepalten kommer nog förbi imorgon. Så då ska man väl vara pigg och gla kexchoklad!

Hörs en annan gång!

//Take care!

2 kommentarer:

  1. Lätt bästa låten som vann ! :) Som sagt. Hon kommer gå långt i Moskva ! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe Skönt att du slapp lägga ut det inlägget :)

    http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/march/det-blev-operaelandet.html

    SvaraRadera