måndag 9 mars 2009

Sinusarytmi

Ja det va Diagnosen jag fick av doktorn. Men med hjälp av mycket vila, ingen ansträngning och att jag ser till att bli av med förkylningen i kroppen så kommer jag att bli frisk igen.

Så nu blir det till att knapra IPREN och se till att man blir helt fri från denna förkylning man har i kroppen.

Fakta om sinusarytmi: [HÄR]

Tar en stund för sidan att ladda. Men det finns inte så mycket lättförstådd info om detta. Finns massor om man förstår läkarspråk, men vem fan gör det?

Läkaren sa att jag får göra det jag brukar göra, men jag måste lyssna till hjärtat. SÅ fort jag känner tryck över bröstet måste jag sätta mig ner och skappna av.

Nu ska jag fortsätta att städa upp i mitt kök och resten av lägenheten. Måste ju få snyggt till helgen. Och får man inte köra sitt vanliga rejs så är det väl dags att man sätter igån NU!

Hörs senare!

//Take care!

3 kommentarer:

  1. Stackars dig ! Hoppas att du blir frisk snart Krya på dig ! Kram !

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade detta inlägg via en sökning på google.. Vad händer när du får detta? Jag söker lite på nätet för jag HATAR att gå till läkare.. Jag får extrema hjärthopp speciellt när jag gäspar.. hatar det och man blir lite nojjig. Sen efter det få jag lite svårt att andas.. Ifall det är samma.. Klara

    SvaraRadera
  3. asså sinusarytmi är inget farligt. Finns oftast hos unga friska personer, jag har det bl.a. Det som händer i förenklad term är att hjärtat slår snabbare vid inandning och långsammare vid utandning. Det är inget som det behövs medicin för eller liknande då det ses som ngt normalt och påverkar inte kroppen

    SvaraRadera