torsdag 8 januari 2009

11 minus / Skolstart

Japp ute är det just nu 11 väldigt hårt bitande minusgrader! *burr*

Har stått utanför Nikkos skola i 10 minuter och väntat på att det skulle ringa in... Det ska ringa in senast 10 över 8... 12 över 8 hade det fortfarande inte ringt in så jag och några andra föräldrar tog våra barn och gick in... Inte vårat fel att barnen va sena...

Men det är för jävligt att barnen måste vänta utanför (om dom inte går på morgonfritids) i 11 minus tills det ringer in... Det finns ju dagar som dessa när det inte ringer in... Fan dom blir ju frusna och griniga...

Men, men... Det är inte mitt bekymmer idag!

Idag är mitt bekymmer hur tusan man ska hinna med att göra abolut ingenting medans Nikko är i skolan... *hahaha*

Fick höra ett uttryck häromdagen... "man ska inte oroa sig förens skiten är byxorna...."
Vad säger ni om det va? Låter bara så urkul...

Jag har absolut inget vettigt att skriva om, men i sedvanlig ordning kommer jag att skriva ändå! HA! (Som A.L.F skulle ha sagt...)

Men annars då? Blev medbjuden på en kryssning igår... Avgång 6 februari... Jag vill hemskt gärna åka med... Tror jag... Vill jag det? JA det vill jag... Finns ju bara ett litet bekymmer... PENGAR!! Måste få ihop pengar så man kan äta något på båten... Helst buffé så man kan ta sig en eller två glas vin till maten... Dricker ju inte öl... Och jag har ingen lust att spendera pengar jag inte har i en bar som är på tok för dyr!!

Men jag hoppas att det löser sig... Annars får jag fortätta att försöka gömma mina ista kronor varje månad och se om jag får åka själv när fyller år istället...

Nä nu ska jag dricka lite kaffe... Kommer nog tillbaka senare och skriver ett par rader till...

//Take care!

1 kommentar: