söndag 18 januari 2009

Tihi!!

Ni kan aldrig gissa vad som kommer att komma hem till oss om ett par dagar...

Wii vad kul det ska bli! Jag kommer att använda denna pryl hur mycket som helst!

Haha... Ni får ni inga fler ledtrådar...

Över till annat... Trött som f*n har man varit hela dagen. Somnade på sängen en sväng, vaknade av att Nikko kom hem från farmor, då va det bara att kliva upp ur sängen och se glad ut... Men jag va fortfarande lika trött som innan.
Man kanske inte är så piggelin som man trodde häromdagen.

Men jag har inte lust att vara sjuk längre så jag kommer göra mitt bästa för att förtränga att jag är sjuk, har ett hem som måste städas. Det ser inte klokt ut här just nu, kan ärligt erkänna att Nikkos rum just nu är den snyggaste ytan i denna lägenhet... Och det mina vänner är inte bra! Det måste åtgärdas illa kvickt.

Det kommer att bli morgondagens projekt nummero uno.

Du Evve.... Jag tycker:
~ att din bilmekaniker där uppe i Norrland är den mest elaka, lataste människan på planeten, borde inte ta så lång tid att fixa en växellåda... *Kastar onda ögat på honom!!*
~ Lydnad är inte ätbart...
~ Att dina blogg inlägg ofta är roliga fast dom egentligen kanske ska vara lite negativa...
~ Att du ska hjälpa mig att färga/avfärga hår när du kommer hem... Ta med egna handska jag har bara strl small....
Vill du använda min och Freddes nya leksak med mig?? (Nej det är inget porrigt!)

Anniz: Ang prylen jag får hem.... Vill du utnyttja den med mig? Jag har Rayman Raving Rabbids till den....
Och en massa andra spel med för den delen....

Och ni andra som jag älskar och hata, älskar att hata eller vad det hatar att älska--- jaja det är vilket som... Är ni snäll kan ni också få vara med och leka en stund!

Över till annat:

Ska man skriva om nu då?

Som vanligt har jag ingen aning. Men men... Det brukar ju gå ganska bra ändå!

Idag har man alltså inte gjort speciellt mycket nytta, jag diskade lite... eller nä det gjorde jag ju egentligen inte då vi har en diskmaskin... Bra uppfinning det där...
Så länge man kommer ihåg att trycka på start, annars tar det lååång tid innan disken är klar.

I morgon som sagt så ska jag försöka att städa upp här hemma. Så man kan bjuda hem lite gäster igen, ser det ut så här törs man ju inte släppa in någon.

Nikko ska på bio med klassen. Dom har gjort egna filmer (bokstavsanimationer) som dom ska få se nere på Joar. Men han är i dagsläget lite snorig och hostig, så jag hoppas att han inte är sjuk imorgon. För då kommer jag att ha en förkrossad unge här hemma. Han vill inte missa bion. Och jag orkar inte med en surpuppe-Nikko. Han är ganska jobbig då... Och jag är som sagt inte 100% jag, så jag kommer att flippa ur!

Han och vi har ju förhandlat lite. Han har ju haft jättebekymmer med att hålla ordning på sitt rum. Så vi har kommit fram till följande:
Håller han ordning på rummet ska han få ett husdjur att ta hand om. Man kan inte ha ett djur om man inte får plats att röra på sig i rummet! Och han vill jättegärna ha en sköldpadda... (tack för den Evve! *morra*) Så håller han snyggt fram till sin födelsedag så kanske, kanske kommer han att få en då. Ska bara hitta en...

Och som det verkar än så länge (14 dagar rent och snyggt), så kommer vi bli tvugna att skaffa fram en sköldis åt skruttungen....

Men vi har även sagt att om han börjar missköta sig på städfronten så kommer han att bli av med sköldppaddan.

Och han pratar om denna skökdpadda heeela tiden. Hur man måste mata den, klippa klor (gör man det på sköldisar?), fixa med vattnet och se till att den inte fryser. Han påstår även att man inte sätta halsduk och jacka på en sköldis... Smart va?

Ämnesbyte igen:

Ingen som vet om det finns jobb åt mig någonstans?

Börjar känna mig halvt som halvt desperat. Och smått som en parasit... Jag har inte råd att göra någonting. Och jag som inte snyltat på min sambo under dessa år vi har varit tillsammans vill inte göra det nu heller. Vi har liksom alltid haft delad ekonomi. Han betalar sina räkningar och jag betalar mina. Han betalar alla hushållsräkningar och så har jag alltid sett till att det finns mat hemma... Liiite svårt nu när man inte har så mycket pengar att röra sig på.
A-kassan har jag ju som sagt överklagat och väntar på att höra ifrån dom igen. Ska sätta mig i morgon och fixa nya intyg och så om dom säger att dom vill ha det... Så är det bara för mig att posta det.
Men utan a-kassa har jag bara underhåll och barnbidrag som inkomst. Och det är ju meningen att det ska gå till Nikko inte till mig. Förstår ni nu hur jag menar med parasit?

Och jobbfronten verkar ganska död. Söker allt som både passar mig och inte passar mig. Ja jag söker typ allt som inte kräver att man har körkort. Och det är problem nummer två. Hade jag haft ett kökort hade jag nog kunnat få ett jobb på två röda sekunder! Men men... Nu har man inte haft råd med det, då jag är en sådan där person som prioriterar annat före mina egna behov...

Nä nu ska jag slappna av en stund och sedan sova!

//Take care!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar