måndag 26 januari 2009

Stackars Cesar....

Har idag blivit ett indirekt vittne till en incident av modell ja ni... Se bilden nedan.... Klicka på bilden så borde den bli större...

Bilden är tagen av matte Jenny, hunden ja det gott folk, det är alls vår älskade Cesar. Som blev biten i nacken av en annan hund nere på hundrastgården tidigare idag.

Allt började med ett sms från Tompa på eftermiddagen, i vilket det stod att Jenny va på väg upp till mig för att Cesar blivit biten av en hund.
Jag målar då upp (i mitt lilla huvud) värsta senariot om en massa, massa blod och en jättedeppad Cesar.

Inte då Jenny kommer, Cesar skitlycklig... Med attityden vi är hos Nilla.... "Det bästa som fiiiinnnnsch!!" (läs med förställd röst, ni vet som i rixfm.....).
Kollar på Cesars nacke där Jenny hittat bitmärken innan hon kom upp till mig. Jag rakade bort lite päls runt såret och tvättade rent, hittade ett par märken till.
Men jag trodde inte att det skulle vara sååå farligt, men jag ville att hon skulle till vet. iaf. Vilket hon gjorde, och därav den snygga bilden på Cesar.

Så nu är Jenny och Tompa en massa pengar fattigare, men det hoppas jag att dom får igen från husse till hunden som bet.

Jag känner hunden som bet.. Och hon är väl inte den stabilaste hunden. Inte med den som har henne nu. Men hon är inte ett hopplöst fall... än...

Hoppas hur som haver att Cesar snart är helt återställd och inte råkar ut för några komplikationer...

Nu ska jag kolla på film!

Hörs senare!!

//Take care!

1 kommentar:

  1. Hoppas att hunden Cesar mår bra nu i alla fall. Jobbigt sånt där :S

    SvaraRadera