fredag 16 januari 2009

Hmm

Ett samtal till min mobil igår gjorde att jag började tänka tillbaka till mötet med min chef som slutade med att jag helt sonika fick sparken!

Jag mindes hur väsentliga saker som mat vänner och att ha kul kändes fel... Jag åt inte på 1 vecka... Jag va inte hungrig. Jag höll på att hamna i en ganska djup deppig svacka. Inte kul.

Folk ringde och ville hitta på saker men jag vile inte! Allt kändes meningslöst. Men tack och lov fanns det EN som inte gav upp hoppet på mig. Utan hon fortsatte att försöka. Hon lyckades till slut. Hon ringde till mig och pratade med en kompis som va är och tillsammans lurade dom ut mig på stan. Eller stan och stan! Dom lurade mig till Drott. Bjöd mig på fika och skitsnack!

Kanske inte verkade som att jag uppskattade det just då, men idag när jag tänker tillbaka så gör jag det! Man kan ju inte sitta inne hur länge som helst och deppa över en enda händelse. Livet går faktiskt vidare, fast det inte kändes så just då.

Letar fortfarande jobb. Bråkar med a-kassa. Man ska inte ge upp. Men jag höll på att hoppa ner i ån när jag fick avslag på a-kassan. Dom påstod att jag inte jobbat tillräckligt för att vara berättigad til lersättning. Up yours! Men det överklagade jag. Jag har ju för tusan varit mer på jobbet än hemma!

Så vi får se vad dom säger. Har ju räkningar som ska betalas. Så när slutet på varje månad närmar sig har jag en klump imagen... Räcker pengarna? Måste min sambo betala mina räkningar denna månad också?

Sen på det fyller snart Nikko 7 år och han blev lovad att ha få ha kalas på McDonalds iår. Det va iofs innan jag blev arbetslös. Men har man lovat å har man. Så nu sitter man och sparar varenda krona som blir över.

Sen skulle Nikko behöva en ny säng, nytt skrivbord (ett mindre), det han har nu tar upp alldeles för mycket plats i hans rum. Sen på det fyller jag år. Ja jag fyller iofs före Nikko. Men det kan ignoreras, då jag bara fyller 29!

Och efter att jag fyllt 29 har man ett år på sig att göra sig osams med alla som kan tänkas vilja hitta på något bus med mig när jag fyller 30! Men vänta!! Har nog inga sådana vänner... Men men... Är jag oggig och otrevlig efter min födelsedag iår så vet ni varför! *skrattar*

Nu ska jag hinka i mig en kopp kaffe till... Kolla till Nikko... Och lägga upp lite bilder på BDB.

Hörs senare!

//Take care!

1 kommentar:

  1. Ikea har ett billigt data-bord just nu. Mikael heter det. Det kostar typ 295:- eller nått. Tänkte det kanske kan vara nått till Nikko att ha som skrivbord ? Säng är de kanske lite värre med, men självaste stommen är ju inte dyr, utan det är ju oftast madrasserna som är dyra :( Kram !

    SvaraRadera