tisdag 6 januari 2009

Hur svårt kan det va?

Ja nu är det indirekt inte jag som är drabbad av löftesbrott och dylikt...

Hur svårt kan det vara att hålla det man sagt att man skulle göra om det skulle behövas? Om någon säger åt dig att du ev. kan behövas efter ett visst datum och man säger att man går med på det... Då ser man väl för tusan till att man är i den stad man behövs i fram tills dess att man fått besked på om man behövdes eller ej?

Fattar ni vad jag menar?

Man drar inte iväg till en annan del av Sverige då? För att sedan kläcka ur sig att ring den och den då hon ställer ju upp... Den och den = JAG....

Så jag blev ju drabbad på sätt och vis... För jag är officiellt Evves livräddare...

Men å andra sidan så är det inget bekymmer för mig att mata hennes katter ett par dagar till. Dom springer man in till när man ändå är ute och promenerar med hunden...

Men iaf har man sagt att man ska ställa upp vid behov då jävlar ser man till att vara tillgänglig!!

Men jag kunde ju haft annat för, det kunde ju varit så att man hade planerat att åka bort eller något. Min pappa kunde ha blivit dålig så att JAG varit tvungen att åka till en annan stad...
Nu va det ju bara tur att jag inte behövde det!

Och du Evve... Jag skulle behöva få min nacke/rygg masserad igen... Har börjat få svaga huvudvärksattacker igen... Har inte haft några sen du masserade mig förra gången... Och hur länge sen är inte det??

Nu över till annat:

Min karl är inne på sina sista timmar av ledighet... Han börjar att jobba imorgon. Så vi får se hur jag lyckas komma överens med Nikko en dag till... Nikko börjar skolan på torsdag, då går han 8:10-13:00... Sen är han ledig fre-sön...

Undrar varför dom inte kunde flyttat skolstarten för förskolebarnen så bara går mån-tors...

Jaja vissa saker får förbli obesvarade...

Har äntligen(!) skrivit min överklagan till A-kassan också... Inte en dag för tidigt... Ska posta den i morron.

Kolla in på BDB där finns lite nya bilder... Kommentera gärna dessa...

Vad tusan ska man hitta på i morgon? Om vädret tillåter går vi nog och åker lite skridskor tror jag... Någon som vill göra oss sällskap? Jag kan bjussa på kaffe efteråt...

Nä nu ska jag glo på TV, sen sova...

//Take care!

1 kommentar:

  1. Hade jag haft några skridskor hade jag kunnat testa åka med er :P

    SvaraRadera