onsdag 4 februari 2009

Andas in, tålamod, andas ut… C-R-A-P!

patience Ja det där med tålamod är något som man har fått massor av på sista tiden. Speciellt då man periodvis är välsignad av att ha en riktig surpuppa till son. Men dock bara på morgonen. Så man biter snällt ihop och räknar till tio.

Med lite tur så räcker det… Sa jag lite, va va on-knappen idag då? Jo samma som igår! Jippie!

Men ibland så exploderar man och hamnar i facket med texten “värdelös-mamma” på. Man höjer rösten, gapar och skriker lika mycket som ungen själv… Till vilken nytta? Just det! Ingen. Men det tänker man inte på just då!

Har man varit behärskad varje dag i 10 skolmornar så exploderar man tillslut. Frågan är bara vad som kommer att utlösa det!

Och jag tror nog att dom flesta mammor/pappor håller med mig om att man tappar humöret. Man tänker elaka saker! Men som en svensk supernanny en gång sa på TV…. Man får tänka på sakerna, det är när man gör det man tänkte som det är F-E-L!

Jag har aldrig höjt en hand för att slå på mitt barn. Däremot har jag tvättat hans mun med tvål och vatten!!

Och det va efter ett bråk efter dagis. Han gapade och skrek och kläcker ur sig att jag är en j***a h*r*n*e… Ja jag tänker inte skriva hela orden… Men dom va inte vackra. Då tvättade jag min sons mun med tvål och vatten! Gjorde jag fel då? Inte i mina ögon!

Det är ju min uppgift att lära mitt barn vad som är rätt och fel. SÅ att inte mitt barn hittar på sådana där saker som det stod om i aftonbladet. Klipper av flätor på lärare, misshandlar  och hotar folk osv…

Sen får ni tycka vad ni vill om den punkten. Jag kan ju berätta att det fulaste han sagt efter den händelsen ( som för övrigt utspelade sig för snart 2 år sen… ) är fisrumpa! Det anser jag inte ens är en svordom.

Ett annat av hans uttryck däremot är jag osäker på om det är en svordom eller inte… “ Men mammas skinkor också!” Vad säger ni? Ska man skratta eller börja banta? Jag menar gråta?

Nä måste fixa något att käka samt springa ut med min älskade pälsboll. Men jag kan ju liksom lova att det kommer fler inlägg från mig under denna dags gilla gång!

//Take care!

1 kommentar:

  1. Att du har tvättat Nikkos mun med tvål & vatten är bara rätt. :) Dom ska lära sig att inte använda sig av sånna svordommar ! Som du säger, "fisrumpa" är ju faktist kanske ett bra ord i stället :) Jag skulle inte heller kalla det för en svordom. Det är bättre i alla fall än det förstnämnda. Hälsa familjen ! Kram !

    SvaraRadera