tisdag 24 februari 2009

Dagens första och sista!

Ja detta är alltså dagens första och samtidigt det enda och sista inlägg för dagen! Har liksom inte haft tid att blogga idag.

Jag har ägnat dagen till seriös röjning av mitt kära kök. Mina överfyllda överskåp är i skrivande stund HELT! tomma. Känns skönt att ha fått det gjort. Nu återstår bara att få bänkarna tomma…. igen…

Känns som en ond evig cirkel av städning när det kommer till mitt kök. Känns som att man inte gör något annat om dagarna.

Men jag hade inte kunnat slutföra mitt uppdrag i köket om jag inte hade fått kära Janne på besök. Han kunde hjälpa mig att nå alla sakerna på skåpen ovanför kylskåpet. Jag nådde liksom inte ordentligt. Jag är lite kort i rocken… =)

Men med Jannes hjälp blev det inte bara tomt… Det blev avtorkat också! Tack för hjälpen min vän!!

Har varit två vändor till containern i dag. Dels med säckar från skåpsröjningen och dels med säck från idag. F va hem på arbetstid och hämtade lite skräp som skulle till återbruket. Så jag har i alla fall inga säckar som står och är fula i ett hörn. Däremot har jag nu lite saker som står i vägen… Men det är bara tillfälligt. Dessa saker ska ut i förrådet är det tänkt. Får se hur länge det dröjer innan dom landar där.

Sen är nästa steg att plocka ner köksdörren. Den fan är bara i vägen, och enda gången den används är när man stänger den för att komma åt städskrubben… Så då kan man ju lika gärna ta bort den. Det enda den är bra på är att ge en blåmärken…

Vad har man mera gjort då? Inte mycket…

Jo jag har hunnit med att kasta hunden i badkaret också… Han luktade inte direkt hallontårta… (uttryck stulet från Anniz). Men det gör han inte nu heller i och för sig, nu luktar han hundschampo. Men det är betydligt bättre än lukten innan.

Men förutom det så har dagen varit ganska långsam men ändå snabb.

Får se vad morgondagen har att erbjuda. Köket måste bli klart, och nu kan jag fan inte röja mer i det rummet… Ska jag röja mera får jag byta yta… Kanske ska kika in i klädkammaren eller förrådet i morgon?

F hade lugnt på jobbet i morgon hoppades han på i alla fall, då kanske han kan köra ner mig till Ams, så jag kan berätta hur jobbsökandet går osv.

Nu är det däremot tajm att traska ut med hunden en sista gång. Sen sova. Kommer nog att sova ganska gott i natt, eftersom man har hållit igång sen typ 8 i morse.

Men jo hallå!! Det är ju semeldagen idag… Eller som Nikko sa: Mesla… Han blev lite ivrig. Han kom upp springandes från farmor och berättade att det fanns meslor till oss. Fattade inte vad han menade först, men, men….

NU!! Däremot skiter jag i detta just nu!

Hörs i morgon!

//Take care!

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns det där med att röja, vi har hållt på för fullt i hela lägenheten fast ändå verkar det aldrig bli klart.

    Kram Anch

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du!
    Jag sitter här och försöker få städlust, men den verkar inte infinna sig idag, kan bero på att Adam är hemma så det känns ganska menlöst att plocka upp på golvet...

    //monis

    SvaraRadera