måndag 23 februari 2009

Pudlarna är hemma igen

Ja ni som är läsare av Aftonbladet.se vet nog vad man syftar på annars kan du ju läsa [ARTIKELN].

Lite funderingar ploppar upp i min lilla hjärna.

  1. Varför lämnar man sin hund utanför affären helt obevakad? Alltså utan någon man LITAR på som håller koll? Speciellt i dagsläget då hundstölder är minst lika vanliga som en förbaskad cykel/mobilstöld!?
  2. Vem snor någon annans hund? Den kan ju som i fallet på aftonbladet, vara sjuk och behöva livsuppehållande mediciner?
  3. Är det så jävla svårt att hålla reda på DITT vs MITT???

Jag har lämnat min Bamse utan för näraffären ett par gånger. Men då hr jag haft full uppsikt över honom under hela vistelsen i affären. (Affären har fönster och placerar man hunden rätt så ser man hunden från kassan vid ingången/utgången). Och  på just denna affär köper jag bara cigg, så jag behöver liksom bara springa in och ut. Tar max 5 min.

Behöver man handla mer i en större affär, ja då får hunden stanna hemma, om man inte är flera stycken som går. Så får någon stå utanför med hunden/hundarna.

Men ska jag storhandla, ja då får min Bamse stanna hemma.

P2190021 Är han inte söt?

Men jaja, bäck tu de subjekt!

Och som punkt 2 i min lista undrar… Hunden som blir stulen kan ju behöva mediciner av någon form VARJE dag vid vissa tidpunkter! Men det tänker ju inte en hundtjyv på!

Och så till punkt 3… Är det ingen idag som vet skillnaden på mitt och ditt?

Bara för att du inte fick en hund/cykel/mobil eller what ever i födelsedagspresent behöver du inte ta MINA GREJER!!! FAN vad arg jag blir!

Nä tänk efter före! Annars kommer du få ångra dig! Det gäller allt här i livet, inte bara det faktum att man idag blir av med sina saker så fort dom ställs någonstans.

Finns det något larmsystem för hundar??

Nä nu ska jag slå på kaffe, hoppa in i duschen och sen ska jag dricka kaffe och röka… ¨

Vi hörs garanterat senare!

//Take care!

1 kommentar: