onsdag 11 februari 2009

Sista för idag!

Ja detta får lov att bli dagens sista inlägg.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Men jag kan ju börja med att säga att jag ärligt… Är liiite svartsjuk på en viss dam som huserar på 8:an som inatt kommer att packa in sig i en bil och åka till en flyplats för att sedan landa i Milano, för vidare färd till Venedig! *svär lite*

Men men man kan inte få allt här i livet. Och även om jag skulle få chansen att åka utomlands så vet jag inte om jag törs kliva ombord på ett flygplan. Med min tur så kommer väl planet ner lika fort som det åkte upp…

Men medans hon är borta får jag chansen att fjäska in mig hos hennes katter. Pollux och Castor! Två stycken Devon Rex. Jättesöta… typ… På sitt vis…

Jaja… Dom älskar att skrämma/jaga Bamse så det ska jag roa dom med. Blir bra träning för Bamse… Just det där med att man behöver inte leka med katter så fort man ser dom… Jo men visst, han ska leka inte jaga. Han lägger sig ner och piper och sprätter för att få katterna att inse att han vill leka med dom. Men dom talar ju inte riktigt samma språk så katterna brukar undra vad han är för en konstig sak som låter illa…

Jag ska passa dom fram tills måndag morgon. För dom kommer hem igen på måndag kväll.

Men jag hoppas att dom får det trevligt i Venedig. Och att det inte är allt för blött!! *skrattar*

solde7 Idag har jag inte haft en enda kaffegäst… Skönt på sitt sätt men ändå tråkigt. Gillar att ha folk omkrong mig. Speciellt den sorten som får mig att skratta och må bra.

Imorgon kommer en granne upp och fikar med mig. Ska bli kul. Hon ville ha något annat att tänka på. Hennes lilla Deelah ligger inne på Ultuna, hon hade en allvarlig infektion i tarmen. Men med lite tur så skulle hon få komma hem på fredag.

Sitter även och väntar på att Evve ska höra av sig… Hon skulle höra av sig när hon slutat 17:30-18:00 ca… Undrar om hon är inne på grav övertid nu? *mobbas*

Vi skulle färga mitt hår. Men det förblir ofärgat. Får väl ta tag i skiten själv. Och så får det gå som det går. Jag K-A-N inte färga mitt eget hår. Jag kommer att missa massor… Men men… Vad gör väl det? Allt kommer ju se bättre ut i mitt hår om man jämför med hur det ser ut just nu. Har rosa lugg med massiv utväxt. Och minst tre olika nyanser av brunt/svart/rött i resten av håret. Så det kanske bara blir en förbättring!

Känns som att man känner sig lite bitter idag. Men jag är trött sen igår… Sambon hade en kompis här som behövde hjälp med en dator. Dom va klara seeeent! Och vid det laget va jag så trött att jag hade kunnat börja grina! Men men, det är inte ofta han har folk hemma. Så det är något man står ut med. Dom få gånger det blir…

Nikko är fortfarande förkyld. Men han är pigg! Men jag vill inte skicka honom till skolan än iallafall, för han hostar jättemycket på nätterna. Det är knappt man kan sova. Och vi har bara en hostmedicin som funkar, och den smakar så illa att man vill kräkas när man tagit den. Så jag brukar tvinga i honom vatten på nätterna. Det dämpar ju lite en stund iaf. För jag har ingen större lust att börja städa spyor mitt i nätten. Speciellt inte när det är spyor man kunde undvikit!

Men nu snart ska denna näbbmus ta och springa ut med hunden en sista gång idag. Och sen ska jag nog ta en snabbdusch… Tvätta håret får bli imorgon.

Undrar om man ska göra något åt färgen i samma veva? Ja vi får se. Bilder kommer i så fall!

Nä nu ska jag gå och röka innan jag springer ut med Bamse!

Ber om ursäkt för ett lååångt och tråkigt inlägg!! Men det är inte mitt fel att du läst hela… Det va nog ingen som tvingade dig. Eller?

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar