torsdag 5 februari 2009

Kommer du ihåg? (Barnprogram)

Har i dag suttit och fikat med Anniz och Janne. Vi kom in på en ganska rolig diskussion… Barnprogram som man minns och inte mindes förrens man började att prata om dom… Va sägs om dessa? Dom kommer utan kronologisk ordning. Jag lägger upp allt eftersom jag kommer på dom…

pippi1br4Pippi Pelikan kommer ni väl ihåg? Eller? Jag minns henne som aningen jobbig.

untitled Sen här vi ju Skrotnisse och hans vänner. Det programmet klarar jag inte av att titta på än idag. Jag tycker att karaktärerna är lite läskiga… Eller ska jag säga jätteläskiga.

80_bjorne Och vem kommer inte ihåg Björnes Magasin, med Snigel och Hugo.

Vad har vi mera då? Ja nu tänker jag inte lägga upp flera bilder. Det orkar jag inte. Men vi har ju:

  • Beppes godnatt stund
  • Fem myror är fler än fem elefanter
  • Myggan (kanske mera ungdom än barn)
  • Bullen (kanske mera ungdom än barn)
  • Från A till Ö.
  • Fablernas Värld

Sen det där barnprogrammet med manlig programledare och inredning som såg ut som engelsk konfekt. Kommer ju inte på vad det hette. Men det kanske någon utav mina läsare vet?

Finns ju hur många barnprogram som helst dom bara fortsätter att ploppa upp i huvudet på en så det kommer nog ett inlägg till med samma tema om ni har riktig otur. Hahaha!

Nu ska jag gå till svärmor och fika!

Hörs senare!

//Take care!

2 kommentarer:

  1. Programmet med godisarna var Lördagsgodis! Det var i en godispåse =)

    SvaraRadera
  2. Teskedsgumman... ett prg jag minns =)

    SvaraRadera