tisdag 3 februari 2009

GAHHHHH!!

Som att det inte va nog med att man är lyckligt lottad med tragiska människor i omgivningen å har jag denna morgon  blivit välsignad med ett mega tjurigt barn! Han började klä på sig runt 07:45 men kom inte iväg förens 08:12… Han börjar 08:10…

Dagens on-knapp på detta barn… (ja skrev jag inte det igår? Att även barn är utrustade med sådant!) ja vad va dagens knapp… Jo J-A-G vägrade att hjälpa honom! Jag hjälper sällan honom nu för tiden då han snart fyller 7 och kan för tusan klä på sig själv. Han gör det i skolan utan att pipa, då kan han göra det hemma utan att pipa. *svär och muttrar på mitt eget barn*

nikolaj Ja här har ni då morgonens solstråle… Bilden är inte tagen nu på morgonen, här på kortet va han bara busig. Och det kan jag leva med! Det enda som stämmer om man jämför denna bild med morgonens Nikko är frisyren!

Men nog ältat om tjuriga barn! När han kommer hem så minns inte han att han varit bråkig på morgonen, utan kommer att vara världens mysigaste och gosigaste skitunge!! *ler*

Men jag ska fortsätta att skriva om Nikko en stund till. När han slog sina blå i morse så kom han och skulle säga “hej då!” till pappa. Då ser vi att han är alldeles B-L-O-D-I-G i hela trynet… Då har han blödig näsblod i natt någon gång. Lakanen va blodiga, pyjamasen va blodig… Så nu går tvättmaskinen för fulla muggar i badrummet!

Skrev i hans “kontakt-bok” att jag ville att dom håller lite koll på hans lilla näsa ifall det är så att det börjar att blöda igen. Och att det va helt ok att ringa om det börjar blöda och inte vill sluta…

Ämnesbyte:

Idag då? ja vad tusan kommer att hända idag då? Jag ska städa upp i köket (igen) lika bäst så att det inte blir lika illa som förra gången.

Måste ta mig i kragen när det gäller hemmafixandet igen. Jag måste försöka att hitta energin igen! Jag känner att jag inte orkat att hålla efter här hemma.

Och det är väl ändå fantastiskt vad fort det går när ett hem “förfaller”? Man struntar i att plocka undan en dag och då ser det genast ut som ett bombat skithus.

21mess600_1 Nä nu ska jag nog plocka undan lite snabbt innan min norrlänning dyker upp här. Hon ska få lite kaffe… Och en dos skitsnack! Ska försöka snoka reda på om hon tänker nappa på mitt skamliga förslag i förra blogginlägget…

Men vi lär ju höras senare!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar