onsdag 25 februari 2009

Jävla skit piss fan!!

Ja idag har man då med Evves hjälp tagit sig ner till snutstationen för att fixa ett pass….

Vad händer när man kommer ner: Jo man får upptryck i ansiktet att man inte kan få ett pass via snutstationen för att man är finsk medborgare! Så jag måste till Finska ambassaden eller till en polisstation i Finland för att kunna få ett pass.

Jaja, fine… Kommer hem kollar in på Finska ambassaden hemsida och inser att deras jävla pass kostar typ dubbelt så mycket som ett jävla svennepass! Svennepass: ca 500:- (inkl. fotografering på plats), Finnepass: 980:- (inget foto ingår det får man fixa själv!!)

Okej… Byta medborgarskap då? Ja det kostar 475:- och lapparna kan man enbart skriva ut från nätet. Dom kunde minsann inte skicka några papper.

Så fan ta allt vad som heter finsk medborgare!! Jag blir så less!

Hur fan ska man lösa detta nu då? Jag har inte råd med detta längre!

Och jag som ville ha ett pass ifall det är så att någon drabbas av snällbakterier och vill bjuda med mig på en kryssning igen… Jag tänker inte sitta på en jävla båt i 8 timmar igen!

Nä nu ska jag bryta ihop! Hörs senare!!

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar