fredag 6 februari 2009

Snöar ute!

16_08_18---Snow-Scene_web

En annan har precis slagit upp sina blå för att se om det är en bättre värld man vaknar till! Men icke sa nicke! Det snöar! Och ni som känner mig borde veta vad jag tycker om snö!

Men men, det är ju vintermånad ännu så det är väl bara att “gilla läget” och försöka att göra det bästa utav situationen.

Ska se om man inte kan roa sin skrutt med lite pulkaåkning idag. Efter att man gjort allt annat som ska göras.

pulka_240

ETF ska ringa mig idag. Dom va ju här och fixade och donade i svärmors lägenhet i går. Och en utav sakerna dom skulle fixa va hennes lås. Hon va tvungen att kämpa mellan 5-10 minuter för att ta sig in i förrådet, och 5 minuter för att ta sig in i lägenheten. Och det fixade dom igår. Trodde vi. Vid 3 rycket igår så kom svärmor och ringde på min dörr och berättade att hon kommer inte in i lägenheten.

Jag springer ner med min nyckel och får verkligen kämpa för att låsa upp dörren. Men jag fick upp dörren i alla fall. Så hon in, ringer ETF och dom skulle ringa M-I-G idag och sen komma förbi mig här idag för att hämta dom nycklar som inte funkar i dörren.

Så vi får väl hoppas på att det funkar sen då. Antar att dom tänker slipa till nycklarna i hopp om att dom ska låsa upp hennes dörr sen.

Nu sitter man dock här då och bloggar och dricker kaffe och hoppas på att dom ringer snart så man slipper passa på telefon. För jag vet inte riktigt om dom kommer att ringa mig på mobilen eller på hemtelefonen.

81159_1Ja men idag då? Jo man ska en svängom med dammsugaren. Diska måste också göras. Tack och lov så har jag diskmaskin. Mera då? Ja ingen aning. Förhoppningsvis kommer det någon bra fikagäst och vill ha kaffe och räddar mig ifrån städandet. Men jag måste verkligen städa. Pälsmonstrena jag hade hemma igår bestämde sig för att sprida ut skal från oskalade jordnötter över hela mitt vardagsrum igår. Så det känns lite halvskumt att gå på mattan där idag.

Nä tajm att sätta igång!

Hörs senare!

//Take care!

1 kommentar:

  1. Vilken tur att det tydligen kom någon å räddade dig, för det är ju varken städat, damsuget eller diskat, fast jag packade diskmaskinen åt dig i går kväll./skylark

    SvaraRadera