torsdag 5 februari 2009

Mera barnprogram

beppe

Fäääääääääääääääärdig!! Det är väl ändå en replik dom flesta kan kläcka ur sig. Men kanske finns det några som inte har riktig koll på vars ifrån uttrycket kommer ifrån…

Men jag kommer inte ihåg alla Beppes program, utan mest är det just repliken: “Fäääääääääääääärdig!!”. Va lite för ung för detta. Men det har ju gått på senare år också. Om jag inte minns helst fel.

Däremot kommer jag ihåg Beppe som Pippi Långstrumps pappa.

Vi har konstaterat att programmet jag sökte hette kort och gott: “Lördagsgodis”. Sen har jag haft en melodi i huvet sen våran diskussion, och det är signaturmelodin till “Sagostund”. Va tvungen att konsultera med min sambo för att komma fram till det. Han kan vara ganska smart ibland han med.

Det är ganska kul att jämföra dagens barnprogram med dom som man själv kikade på när man va liten. Eller?

Vad har vi för program idag….

Hmmm… Jo får se:

  • Teletubbies (*ryser*)
  • Anki & Pytte
  • Bolibompa
  • Lattjo Lajban
  • Myror i Brallan

Men dom sistnämda visar ju en massa småsnuttar av massa olika program, så som:

  • Rädda Joppe (vem kan glömma?? Puckade unge!!)
  • Bananer i Pyjamas (*skrattar*)
  • Cliffors den stora röda hunden

Finns säkert flera men just nu står det helt stilla i mitt huvud.

Men hur som haver… Jag har inte mycket till över för många av dagens barnprogram…. Som t.ex Myror i Brallan… Dom hade ett inslag som hette “Gissa bajset”… Lägg av!

Men åandra sidan så när jag va lite så förekom det svordomar i barnprogramen. Kanske inte direkta svordomar men ord som idag klassas som hemska och oacceptabla.

Vi har blivit så lama i samhället i dag! Man kan inte säga vad som helst eller göra vad som helst. Även att man kanske gjorde/sa samma saker för typ 20 år sen.

Låter som att jag är supergammal, men jag är inne på mitt 29:de levnadsår. Och man kan mer än vad man själv tror.

Den diskusissionen har man också haft. Alltså den där man kommer på hur puckad man va för säg bara 10 år sen. Fast just den grejen… Kunna tänka tillbaka 10 år och K-O-M-M-A! ihåg vad man gjorde då, ja det måste väl vara ett ålderstecken eller?

Men men… Ålder är ju i slutändan bara siffror.

Nä nu ska jag kolla klart på Lyxfällan. Förstår inte att man kan bli så desperat att man går ut i TV för att berätta för hela Sverige att man har pengabekymmer….

Vem tusan har inte det? Dom flesta i dagens samhälle har väl pengabekymmer av någon form?

Nä vi hörs i morgon! Om jag inte kommer på något mera att blogga om ikväll!!

//Take care

3 kommentarer:

  1. Tänkte bara tala om att jag öppnar min blogg igen efter helgen,
    tänkte fixa till den lite.
    Om du ens har undrat vart den tog vägen, haha

    SvaraRadera
  2. svar till Laura:

    Jo nog har jag saknat din blogg... =) Trodde att min dator blivit knäpp som inte ville gå till din blogg...

    SvaraRadera
  3. Du är utmanad i min blogg ! :)

    SvaraRadera