torsdag 19 februari 2009

Hundkafé och barnfri!

Ja nu är jag barnfri. Jag blev det strax efter 16:00 idag. Då kom hans pappa och hämtade honom… La mig för att vila lite middag efter det.

Tidigare idag pratade jag med Linda på msn och hon undrad om jag och Bamse ville följa med ner till 5-kilosklubben på hundkafét. Det gjorde vi.

Så vi drog ner till hundkafét vid halv 7. Där var det lite hundar. Vet inte hur många, men fler än 5 va det iallafall. Bamse höll på att bli uppäten av en ättrig chihuahua. En liten fjant på MAX 2,5kg… Hur som haver så hade den lilla rackaren bestämt sig för att Bamse skulle bli hans kvällsmat. Och Bamse lägger sig på golvet, sprätter med bakbena och typ undrar om dom ska leka.

Dumma hund som inte fattar att ALLA vill inte leka, vissa hundar vill faktiskt döda.

Men då märkte man av den där dumma småhundattityden som vissa kan ha.

Hhihi… Kolla på den söta lilla vavvan, han tror att han kan skrämmas….”

Jag blir så irriterad på sådana människor. Kan inte folk förstå att det spelar ingen roll hur stor eller liten en hund är. Aggressivt beteende är FEL! Och ska korrigeras. Punkt slut!

Det är ingen skillnad om det är en rottweiler eller en vavva som sätter sina tänder i någon. Inte om man frågar mig i alla fall.

Men men… Inget jag orkar diskutera just nu. Tar det en annan gång.

Sitter just nu och kollar på Lyxfällan på 3:an. Tycker det är intressant att kolla på. Man får liksom en annan syn sin egen ekonomi. Samt att man får lite tips på vad man kan göra för att spara lite pengar.

Efter Lyxfällan ska jag traska ut på promenad med Bamse. Ska gå med Jenny, Cesar och Tompa (antar jag).

Nu ska jag se om det finns lite kaffe kvar som man kan hinka i sig innan man traskar ut i kylan. Va 6 minus ute just nu.

Men vi hörs i morgon.

//Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar