torsdag 26 februari 2009

Karma del 2

Ja denna dag har inte varit så mycket bättre än gårdagen.

Dagen börjar med att jag inser att jag är snudd på dubbelbokad. Jag ska vara på 2 platser samtidigt… Men det löste sig ganska fort.

Sen sätter jag mig och mejlar ams för att redovisa sökta jobb. Hinner inte mer än klicka på “sänd” så kommer den vanliga posten nerdimpandes i hallen. Där ligger ett brev från just ams. I detta brev står det att jag blivit avskriven från a-kassa. Men va faaaaaaan!! Jag hade ju tills i morgon på mig att redovisa sökta jobb. Mejlar igen… Blir uppringd och får en förklaring. Orkar dock inte skriva ner den här. Vill ni veta får ni väl fråga eller så…

Sen nu alldeles nyss skulle man ut med hunden… Kommer ut från porten och håller på att bli påkörd av ett jävla pizzabud som kommer i 100 knyck… Fan tänker dom med? Kunde ju kommit utspringandes ett barn… Hur hade det gått då?

Men den riktiga grädden på moset, körsbäret på glassen, spiken i lådan, saltet i såret… eller vad ni nu vill kalla det för är:

Det kommer en Evve förbi och berättar glatt att hon har en superdag!!

Men det är väl klart som fan att du har det bruden! Du har ju portionerat ut din dåliga karma till folket i din omgivning! En dos till din karl = Han fick inte behålla sin nya “lilla” TV… En dos till mig = Två negativa blogginlägg… Dessutom VET jag att du lurade mig att inhalera din karma genom att trycka ner den i Lattebiten jag åt!! =))

Finns säkert fler som du portionerat ut den till men det får dom komma på själva.

Nä nu bjussar jag på ett skratt istället. Klicka [HÄR]. Jätte kul…

Men nu kan jag ju inte drabbas av så mycket mer dålig karma idag tycker jag! Eller?

Hörs senare! Nu ska jag dricka kaffe och röka!

//Take care!

2 kommentarer:

  1. Jo, jag gillar också det övre bordet. Nog för att det är lite dyrare men det är det värt ! :) Kram !

    SvaraRadera